Goede recensies 'De Verleiders' 13-11-2014

De allereerste DE VERLEIDERS-komedie wist Nederland in no time te veroveren met uitverkochte zalen, prachtige recensies en een volle prijzenkast als resultaat- waaronder de Toneelpublieksprijs en de Louis d'Or voor Pierre Bokma. Nu brengt dezelfde sublieme cast een zinderende voorstelling over de bankensector. DSB, ING, ABN AMRO, Rabobank, SNS en andere roversnesten worden theatraal gefileerd.

Na het vorige succesvolle deel; de val van een super-man, is dit alweer de derde in de glorieuze reeks van DE VERLEIDERS-voorstellingen. In alle delen worden belangrijke bestuurlijke kwesties op satirische wijze ontrafeld en toegankelijk gemaakt voor een breed publiek. Door de bank genomen is opnieuw een faction-meesterwerk, een subtiele samensmelting van fictie en werkelijkheid. Om zowel van te smullen als te gruwelen. Te zien in Rabotheater Hengelo op zaterdag 7 februari 2015, reserveer nu mooie plaatsen!

Cast: Pierre Bokma, Victor Löw, Leopold Witte, George van Houts en Tom de Ket.

Mooie 4- en 5 sterren recensies voor 'De Verleiders - door de bank genomen':

Het Parool ****: 'Schrijver van Houts heeft zijn huiswerk opnieuw uitstekend gedaan'

Trouw ****: '...verrukkelijk gepresenteerd en gespeeld...  '

De Telegraaf ****: '... een must see voor iedere Nederlander...  '

Metro ****:'...de derde Verleiders is weer geschikt voor een groot publiek en een leuke avond.

Theaterkrant *****: ''Bankiers vakkundig om de oren geslagen.  '

« Naar het nieuwsoverzicht

Laatste nieuws

De kaartverkoop voor september start donderdag 25 juni om 12:00 uurOp donderdag 25 juni om 12:00 uur gaat de kaartverkoop van start voor het theaterprogramma in september. Voor het nieuwe seizoen wordt een programma samengesteld waarbij rekening wordt gehouden met coronamaatregelen. Met veel trots presenteert Schouwburg Hengelo het theaterprogramma voor de maand september.
Bereikbaarheid Schouwburg Hengelo zomerperiode 2020Gewijzigde openingstijden Schouwburg Hengelo van 13 juli tot 16 augustus 2020
Danser en choreograaf Jens van Daele overledenVandaag bereikte ons het bericht dat choreograaf Jens van Daele volkomen onverwacht is overleden. Jens is met zijn gezelschap Jens van Daele | Burning Bridges een vaste bespeler van Schouwburg Hengelo. Een groot kunstenaar is ons ontvallen. Wij zullen hem missen en wensen zijn naasten heel veel sterkte met het verwerken van dit enorme verlies.